There was an error in this gadget

Monday, 28 March 2011

SeHARi Di MeSRa MaLL, DuNGUn, TEReNGgaNU

Sesampai di sana, terus berposing ngeh3x

Beberapa minggu yang lepas, aku bersama-sama housemate iaitu Shafiq, Cdin dan Amir serta Geng Jula Juli Bintang 4 iaitulah Una, Huda, Fiza dan Syud  telah melakukan lawatan sambil belajar ke Mesra Mall, Dungun, Terengganu..

Hikayat Merong Maha"suasa".


Inilah matlamat utama kepergian kami ke Mesra Mall. Untuk kelas sejarah hehehe... HMM membuatkan aku teruja untuk pergi walaupun perjalanannya amat jauh. Berbaloilah kata orang. Enjoy.. Walaupun banyak kemuskilan bertamu di fikiran ketika menonton filem ini. Agak banyak yang perlu diperbaiki oleh industri perfileman malaya. Terlalu banyak perkara yang boleh diungkitkan. Aku amatlah kecewa dengan hasilnya. Memang ada bahagian-bahagian yang membuatkan aku kagum tetapi kebanyakkan babak amat rapuh penciptaannya. Pelbagai persoalan bermain di benakku. Kekadang aku tergelak sendirian memikirkannya. Maaflah Yusri, bajet 16 juta itu agak besar untuk filem yang tidak nampak seperti 16 juta! Mmg CGI nampak gempak tetapi seperti karton pun ada gak. Babak pertempuran beramai-ramai mmg best tetapi apabila babak satu lawan satu, nampak sangat xreal. Plastik! Memang aku xleh trima. Sedangkan filem bajet yang lebih realistik, mengapa dalam HMM tidak? Why??? Then, masa Merong di ambang kekalahan sewaktu perlawanan yang pertama, aku tidaklah faham mengapa bala tentera Garuda yang ramai itu boleh kalah di tangan Merong keseorangan dengan hanyalah menara tinjau yang diperbuat daripada kayu itu jatuh dan mengenai semua tentera Garuda dan mati. Hanya Merong yang terselamat! Bohong gila!! Selepas itu, babak di mana Merong menggunakan cermin melawan pihak lawan. Idea di situ sudah bagus tetapi mengapakah alat itu 1 sahaja dan kecillah pula. Logikkah hanya dengan alat itu, tetera Garuda terbakar dan mati. kalau nak bohong pun, bohonglah betul2x. Haiya.. Yang terakhir (walaupun banyak lagi yang nk tulis), paling menimbulkan persoalan di fikiran aku ialah ke manakah Ching Ching, dayang puteri cina itu? Matikah? Bukankah dia hanya berlakon mati terkena panah? Setelah semuanya tamat, hanya Merong, puteri cina, putera rom dan yang lain-lain ditunjukkan. Ching Ching tak ada pun. HAHAHAHA lawak2x..


Overall, aku bagi B+ for the effort. Berusaha lagi ye Yusri dan KRU.


Bergambar sebelum wayang bermula...


cam artis..


4 dara pingitan...


4 teruna tang-tang...


pic terbaik hari itu...


pas tengok wayang, main bowling...
Atas permintaan Cdin yang mahukan keputusan rasmi pertandingan bowling peringkat lawatan, maka aku telah menyenaraikan kedudukan para peserta hari itu..

1. Cdin
2. Amir
3. Harisan
4. Shafiq
5.Huda
6.Syud
7.Una
8.Fiza(xnak main)


*Benci sesangat! masa time aku jer mesti pinball tu ade problem.. tu yang kalah tuh.(alasan jer kui3x)
Padahal sudah mendahului untuk beberapa ketika sob3x..
Bestnye main bowling..


Hari tu makan macam-macam..
Gula kapas, roti canai, ais kacang yang sedap, donut king yang lazat....
waaa sesangat best........


KAWAN2X, NAK GI AG LEH?????

No comments:

Post a Comment